fbpx

De kracht van braintraining: leer omgaan met stress

Voel je je vaak overweldigd, kan je niet omgaan met stress en kan je je moeilijk concentreren?

Je bent niet alleen!

Ik had hier in 2013 ook veel last van, en het bezorgde me een constante hoofdpijn.

Die hoofdpijn was niet langer houdbaar, dus ik zocht een oplossing. Toen ontdekte ik ‘braintraining’!

Elke week volgde ik een nieuwe sessie, en ik ontdekte dat mijn hoofdpijn slechts het topje van mijn ijsberg aan klachten was. Ik kon niet omgaan met stress, mijn concentratievermogen was slecht, ik was voortdurend vermoeid… Niet fijn, maar…

Na amper 9 braintraining sessies begon ik op alle vlakken vooruit te gaan.

Ik voelde het, elke keer weer, en elke keer sterker.

Mijn hoofdpijn en vermoeidheid verdwenen, mijn concentratievermogen verbeterde en ik leerde constructief met stress omgaan. Deze veranderingen maakten mijn dagelijkse leven een stuk aangenamer!

Sinds dat ‘eurekamomentje’ heb ik er mijn missie van gemaakt om zoveel mogelijk lotgenoten te helpen. Ik wil pijn en stress wegnemen en energie en vreugde teruggeven.

Dus…

Heb jij fysieke of mentale klachten, en wil je net als ik je levenskwaliteit verbeteren? Begin dan met het trainen van je hersenen.

Hieronder lees je hoe braintraining je kan helpen.

Wat is braintraining?

Bij braintraining analyseren we via elektro-encefalografie (EEG) je hersenactiviteit, en trainen we op basis van die informatie je brein. Ondanks de indrukwekkende naam, is dat proces redelijk eenvoudig. En het beste van dit alles? Jij kunt er gewoon bij gaan zitten!

Een braintraining sessie is dus lang niet zo inspannend als het lijkt. Het is in zekere zin zelfs ontspannend. En het levert resultaat op!

Zo dadelijk meer daarover.

Wat is het doel van braintraining?

Braintraining verbetert de belastbaarheid en veerkracht van je hersenen. Hierdoor kun je beter omgaan met stress in de breedste zin van het woord. En dat heeft een heleboel voordelen:

  • Je voelt minder stress en angsten
  • Je kunt je beter concentreren, en beter presteren
  • Je krijgt meer energie en zelfvertrouwen
  • Je kunt beter slapen
  • Je kunt je emoties makkelijker beheersen

Wil je graag efficiënter of gemotiveerder werken? Wil je een oplossing voor je stress, emotionele instabiliteit, concentratieproblemen of vermoeidheid? Wil jij je mentale en emotionele gezondheid op een natuurlijke en effectieve manier verbeteren?

Braintraining verbetert je algemene welzijn.

Voor wie is braintraining interessant?

Braintraining heeft mijn leven gered.

In een breder kader is braintraining interessant voor:

  • Cliënten die hun prestaties willen optimaliseren.
  • Cliënten die klachten willen bestrijden.
  • Cliënten met een niet-aangeboren hersenletsel.

Ondernemers en professionals uit het bedrijfsleven, huisvaders en -moeders met 1001 taken, mensen met een niet-aangeboren hersenletsel die uitbehandeld zijn… Wij helpen heel uiteenlopende profielen. Met succes!

Hoe gaat een braintraining in zijn werk?

Bij elke sessie doorlopen we 3 stappen.

Stap 1: Aansluiten en voorbereiden

Aan het begin van de braintrainingsessie plaatsen we sensoren op je hoofd om je huidige hersenactiviteit te meten. Dankzij die data zien we hoe je brein functioneert, en kan de software specifieke aanbevelingen doen voor je brein.

Stap 2: Monitoren en disbalans onderbreken

Vervolgens luister je naar ontspannende muziek en zie je op het scherm beelden die hierbij passen. Onze software monitort en analyseert je hersenactiviteit, en zoekt naar patronen die wijzen op stress, vermoeidheid of slechte prestaties.

Wanneer de software zulke aanwijzingen opvangt, verandert de muziek en/of het beeld. Zo wijst de software je hersenen op de negatieve signalen. Hierdoor leert je brein om (in de toekomst) negatieve signalen op te merken en zichzelf te corrigeren. Dit proces is volledig fysiologisch, wat wilt zeggen dat je je hier helemaal niet van bewust bent.

Stap 3: Aanpassen

Door de aanpassingen in de muziek leert je brein om de vastgestelde negatieve activiteiten niet langer te vertonen. Je leert om zelf de balans te bewaren, waardoor je mentale én emotionele gezondheid zal verbeteren.

Waarom werkt braintraining?

Wanneer je in de spiegel kijkt, ga je vaak automatisch zaken aanpassen zodat je er beter uitziet. Je gaat rechter staan, je begint te glimlachen en je trekt je kleren goed.

Klinkt bekend, toch?

Bij je hersenen werkt dat exact hetzelfde. Braintraining geeft in real-time feedback op de werking van je brein, waardoor je brein zich fysiologisch aanpast om zijn activiteit te verbeteren. Je geeft je hersenen als het ware een spiegel zodat ze zichzelf kunnen verbeteren. En dat werkt!

Zijn er ook nadelen aan braintraining?

Braintraining is geen wondermiddel. Het vervangt zeker geen traditionele medische behandelingen en bij gezondheidsproblemen is het aanbevolen om altijd eerst een arts te raadplegen.

Ga je met braintraining aan de slag? Weet dan dat je 6 tot 12 sessies nodig hebt om het maximale potentieel te ervaren.

Verder is braintraining een veilige, niet-invasieve techniek die geen bekende bijwerkingen of negatieve effecten op lange termijn heeft. Sommige mensen hebben tijdelijk hoofdpijn of worden emotioneel tijdens of na een sessie, maar die gevoelens verdwijnen meestal snel.

Leer omgaan met stress en verbeter je breinwelzijn

Braintraining verbetert je mentale en emotionele gezondheid, en helpt je omgaan met stress, vermoeidheid en andere problemen. Deze niet-invasieve techniek verbetert niet alleen je prestaties maar helpt je ook om stress-gerelateerde klachten te elimineren.

Wil jij ook je welzijn verbeteren en opnieuw geluk en energie vinden?

Boek een intakegesprek bij Braintraining Profs. Tijdens je gratis proefbeurt ontdek je hoe braintraining jouw “breinbalans” kan verbeteren en je veerkracht kan optimaliseren.

Heb je nog vragen? Contacteer ons gerust voor meer informatie. Samen krijgen we jouw brein weer in balans!